Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Logo - Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Rejestracja pojazdu zarejestrowanego na terenie Polski
Znak
KI-02/KOM
Data utworzenia
2024-01-03
Opis

Przerejestrowanie pojazdu zarejestrowanego na terytorium kraju.  (Rejestracja pojazdu używanego po zmianie właściciela w kraju.)

 

Po wcześniejszym umówieniu się na wizytę poprzez stronę: powiatlubartowski.pl oraz potwierdzeniu swojego przybycia w holu głównym urzędu  lub po pobraniu numerka do rejestracji w holu głównym urzędu wniosek  o rejestrację pojazdu należy złożyć  w sali nr 6 osobiście lub przez upoważnioną pisemnie osobę – druk do pobrania poniżej jako załącznik.

 

PRZYGOTUJ

  1. Wypełniony wniosek „wniosek o rejestrację –czasową rejestrację-wyrejestrowanie pojazdu” (druk F 01/KOM)
  2. Zabierz ze sobą dowód osobisty dodatkowo w przypadku cudzoziemca dokument potwierdzający prawo pobytu na terenie RP.

Dodatkowo:

- gdy pojazd zakupiony jest na firmę proszę przynieść umowę spółki cywilnej oraz jeśli jest możliwość wydrukowania – wypis KRS, zaświadczenie z CEiDG – przyśpieszy to załatwienie sprawy

- pisemne upoważnienie od właścicieli pojazdu,

  1. Do wniosku proszę dołączyć oryginały poniższych dokumentów:
  • dowód własności pojazdu, np. faktura, rachunek, umowa sprzedaży, darowizny, (nie dotyczy przerejestrowania pojazdu z innego urzędu na tego samego właściciela z powodu zmiany jego miejsca zamieszkania),
  • dowód rejestracyjny pojazdu z aktualnym badaniem technicznym,
  • pełnomocnictwo do rejestracji pojazdu (druk F04/KOM)
  • tablice rejestracyjne do legalizacji /możliwe jest zachowanie dotychczasowych tablic/

 OPŁATY:

  1. Opłata za rejestrację:

Samochód, autobus, ciągnik samochodowy – 160,00 zł.

Motocykl, quad – 120,00 zł

Przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy – 120,00 zł

Motorower – 110,00 zł

UWAGA!

Koszt przerejestrowania z zachowaniem tablic dotychczasowych:

  • Jeśli pojazd jest już zarejestrowany w Polsce można zostawić dotychczasowe tablice rejestracyjne jeśli spełniają wymogi zawarte
    w przepisach (patrz poniżej ważne -warto wiedzieć) i wówczas koszt rejestracji wynosi  66,50 zł.
  • Można dodatkowo zawnioskować o wydanie pozwolenia czasowego (na czas oczekiwania aż zostanie wyprodukowany dowód rejestracyjny)
    i w takiej sytuacji koszt rejestracji z zachowaniem tablic
    wynosi: 80,00 zł.

 

opłaty za rejestrację można dokonać:

  • w kasie urzędu
  • lub przelewem /w tytule należy wpisać rodzaj czynności, numer VIN pojazdu.
  • Konto bankowe: Bank Spółdzielczy w Lubartowie

Nr rachunku: 22 8707 0006 0021 2063 2000 0003

 

  1. Opłata skarbowa:

- za ewentualne upoważnienie – 17,00 zł ( opłacie skarbowej nie podlega upoważnienie dla małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwa, pełnoletniego dziecka, wnuków)

 

opłatę za pełnomocnictwo można dokonać:

  • w kasie Starostwa Powiatowego w godzinach 30-14.30
  • w kasie Urzędu Miasta Lubartów w godzinach 7.30-14.30
  • na konta Urzędu Miasta Lubartów: 95 1020 3147 0000 8902 0102 7945

 

SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

W dniu rejestracji wydane zostaną zalegalizowane tablice rejestracyjne oraz pozwolenie czasowe ważne 30 dni. Przed upływem ważności pozwolenia czasowego należy zgłosić się po odbiór stałego dowodu rejestracyjnego. Jeśli dowód będzie gotowy do odbioru otrzymasz SMS-a na nr telefonu podany we wniosku o rejestrację pojazdu.

W przypadku rejestracji z zachowaniem dotychczasowych tablic rejestracyjnych oraz bez pozwolenia czasowego, zostanie wydany dotychczasowy dowód rejestracyjny z adnotacją o rejestracji. W ciągu 30 dni od rejestracji należy zgłosić się po odbiór nowego dowodu rejestracyjnego.

WAŻNE – WARTO WIEDZIEĆ

Obowiązek złożenia wniosku o rejestrację pojazdu

  1. Właściciel pojazdu obowiązany jest złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:
  • Nabycia pojazdu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
  • Dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej
  • Sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin na dokonanie rejestracji biegnie od dnia prawomocnego orzeczenia sądu albo od dnia sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczpospolitej Polski działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, obowiązany jest do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 90 dni.

 

Obowiązku rejestracji nie stosuje się w przypadku, gdy właściciel pojazdu nabytego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej dokona zbycia tego pojazdu przed upływem 30 dni od nabycia pojazdu.

 

Wymiar kar pieniężnych:

Kto będąc właścicielem pojazdu obowiązanym do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu
w terminie 30 dni nie dokona tej czynności podlega karze pieniężnej  w wysokości 500 zł.

Kto nie dokona rejestracji w terminie 180 dni podlega karze pieniężnej w wysokości 1000 zł.

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży pojazdów kara za nie przerejestrowanie w terminie 90 dni wynosi 1000 zł, natomiast jeśli wniosek nie zostanie złożony w terminie 180 dni od dnia nabycia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej kara pieniężna nakładana jest w wysokości 2000 zł.

Obowiązek złożenia wniosku zgłoszenie zbycia pojazdu.

Kto nie zawiadomi o sprzedaży pojazdu w wyznaczonym terminie 30 dni podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.

Kary pieniężne właściciele ponoszą solidarnie.

Należy dokonać wszelkich formalności w towarzystwie ubezpieczeniowym.

Można zostawić dotychczasowe tablice rejestracyjne, jeśli tablice są utrzymane w należytym stanie i są czytelne ale należy je dostarczyć do  ponownej legalizacji. Legalizacji i możliwości pozostawienia nie podlegają tzw „czarne” tablice oraz tablice z flagą.

W przypadku, gdy właścicielem pojazdu jest więcej niż jedna osoba, wymagane jest upoważnienie lub pełnomocnictwo pozostałych współwłaścicieli.

Wszystkie dokumenty dołączone do wniosku, jeśli nie określono, że mogą być załączone w kopii, załącza się w ORYGINALE.

Jeśli pojazd zakupiony jest od osoby, która nie jest wpisana w dowód rejestracyjny, do wniosku należy dołączyć wszystkie kolejne dokumenty przenoszące własność pojazdu, zaczynając od osoby z dowodu rejestracyjnego.

Uwaga: pod linkiem: https://pojazd.pwpw.pl – można sprawdzić czy dowód rejestracyjny jest już gotowy do odbioru.

Odbiór dowodu rejestracyjnego po wcześniejszym pobraniu numerka w holu urzędu lub umówieniu się poprzez stronę powiatlubartowski.pl

 

Podczas odbioru stałego dowodu  rejestracyjnego (pokój nr 10) należy zdać pozwolenie czasowe  lub  dowód rejestracyjny oraz okazać polisę OC.

 PODSTAWA PRAWNA:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 2 września 2022 r.
    w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 2 września 2022 r.
    w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic rejestracyjnych oraz ich wtórników
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury dnia 2 września 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdów do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
Załączniki
docx 29,8 KB pobrano: 507 razy
docx 17 KB pobrano: 293 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sternik Magdalena
Dodano do BIP dnia: 2017-12-14 13:34:06