Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Logo - Starostwo Powiatowe w Lubartowie
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Samodzielne Stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych
Telefon
81 854 33 12
Informacje dodatkowe

pokój nr: 255-257 (drugie piętro)

 

Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych,  który podlega Sekretarzowi Powiatu należy w szczególności:

W zakresie obrony cywilnej:

1)      ustalanie zadań, planów działania i wytycznych dla szefów obrony cywilnej miast i gmin z terenu powiatu, powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych powiatu w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej;

2)      planowanie i prowadzenie kontroli stanu realizacji zadań obrony cywilnej w powiecie;

3)      dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej na terenie powiatu;

4)      opracowywanie i bieżąca aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Powiatu oraz nadzorowanie opracowania i uzgadniania gminnych/miejskich planów obrony cywilnej;

5)      przygotowanie do działania formacji obrony cywilnej tworzonych przez Starostę;

6)      planowanie ewakuacji ludności, zwierząt i mienia w wypadku masowego zagrożenia życia i zdrowia na obszarze powiatu, obejmujące zapewnienie środków transportowych, pomocy medycznej i warunków bytowych;

7)      planowanie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury na wypadek zagrożenia zniszczeniem, opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Ochrony Zabytków na Wypadek Konfliktu Zbrojnego i Sytuacji Kryzysowych;

8)      planowanie, organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;

9)      nadzór nad zapewnieniem łączności w sieci radiotelefonicznej Wojewody Lubelskiego oraz uczestnictwo w nasłuchu sygnałów radiowych;

10)  prowadzenie gospodarki sprzętem obrony cywilnej przeznaczonym dla potrzeb formacji obrony cywilnej i ludności powiatu, w tym prowadzenie ewidencji powiatowej sprzętu OC oraz nadzorowanie gospodarki sprzętem w gminnych magazynach obrony cywilnej;

11)  integrowanie obrony cywilnej na terenie powiatu oraz powiatowych służb inspekcji, straży i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska w szczególności poprzez organizowanie wspólnych szkoleń;

 

W zakresie spraw obronnych:

 

12)  opracowanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji obronnej na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, zapewniającej Staroście wykonywanie zadań obronnych, w tym planu operacyjnego funkcjonowania powiatu oraz dokumentacji stanowiska kierowania i stałego dyżuru;

13)  nadzór nad przygotowaniem stanowiska kierowania Starosty, w stałej siedzibie i w zapasowym miejscu pracy;

14)  planowanie i organizowanie szkoleń oraz ćwiczeń obronnych;

15)  tworzenie warunków organizacyjnych do realizacji zadań obronnych przez Starostwo i jednostki organizacyjne powiatu oraz koordynacja wykonywania tych zadań;

16)  nadzór nad realizacją zadań związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa w warunkach powiatu;

17)  planowanie i realizacja zadań związanych z przygotowaniem podmiotów leczniczych powiatu na potrzeby obronne państwa oraz utworzeniem Zastępczych Miejsc Szpitalnych (ZMSz);

18)  planowanie i realizacja zadań w ramach wsparcia państwa gospodarza udzielanego siłom sojuszniczym stacjonującym lub przemieszczającym się przez teren Powiatu (HNS),

19)  zapewnienie funkcjonowania powiatowego punktu kontaktowego HNS;

20)  planowanie, organizowanie i prowadzenie kontroli problemowych oraz doraźnych w zakresie wykonywania zadań obronnych przez Starostwo oraz jednostki organizacyjne powiatu;

21)  reklamowanie pracowników Starostwa od obowiązku pełnienia służby wojskowej, w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;

22)  planowanie i organizacja świadczeń na rzecz obrony; sporządzanie wniosków o nałożenie świadczeń osobistych lub rzeczowych na rzecz obrony;

23)  organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej na terenie powiatu we współpracy z administracją wojskową;

24)  planowanie i organizowanie przedsięwzięć mobilizacyjnych oraz współpraca z administracją wojskową podczas doręczania kart powołań w trybie Akcji Kurierskiej, opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Akcji Kurierskiej Administracji Publicznej;

25)  współpraca w realizacji zadań obronnych z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami;

 

W zakresie zarządzania kryzysowego:

 

26)  opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Zarządzania Kryzysowego oraz szczegółowych procedur postępowania w przypadku wystąpienia zagrożeń w warunkach powiatu, uzgadnianie i zatwierdzanie wyżej wymienionego planu u Wojewody;

27)    uzgadnianie i przedkładanie Staroście do zatwierdzenia Planów Zarządzania Kryzysowego Gmin/Miast z terenu powiatu;

28)    pełnienie funkcji oraz realizacja zadań Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego (PCZK);

29)    współpraca z Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego (WCZK), ościennymi Powiatowymi Centrami Zarządzania Kryzysowego, gminnymi/miejskimi centrami zarządzania kryzysowego na terenie powiatu lub właściwymi komórkami organizacyjnymi urzędów gmin/miast oraz powiatową administracją zespoloną i jednostkami organizacyjnymi powiatu w realizacji zadań zarządzania kryzysowego;

30)    przekazywanie informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;

31)    monitorowanie zagrożeń na terenie powiatu;

32)    przygotowanie i nadzór nad zapewnieniem działania Systemu Wczesnego Ostrzegania (SWO) i Systemu Wykrywania i Alarmowania (SWA) na terenie powiatu;

33)    organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego;

34)    zapewnienie funkcjonowania i dokumentowanie działań Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;

35)    przekazywanie do wiadomości publicznej komunikatów związanych z zagrożeniami oraz o zasadach postępowania i zachowania;

36)    tworzenie i aktualizowanie baz danych o powiatowych siłach i środkach wykorzystywanych do zarządzania kryzysowego, ochrony ludności i obowiązków państwa gospodarza (HNS);

37)    opracowanie, uzgadnianie i aktualizacja Planu Operacyjnego Ochrony przed Powodzią oraz podejmowanie działań związanych z ogłaszaniem i odwoływaniem pogotowia i alarmu powodziowego;

38)    sporządzanie analiz, sprawozdań i informacji dotyczących powstałych zagrożeń, zdarzeń kryzysowych i klęsk żywiołowych;

39)    realizacja zadań wynikających z ustawy prawo atomowe (zagrożenia radiacyjne) w ramach planu dystrybucji tabletek jodku potasu w przypadku zagrożenia radiacyjnego dla powiatu;

40)    realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa;

41)    wzmacnianie ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu oraz popularyzacja wśród mieszkańców tematyki z zakresu ochrony przeciwpożarowej;

W zakresie ochrony informacji niejawnych:

42)    zapewnienie w ramach „pionu ochrony” ochrony informacji niejawnych w Starostwie, w tym ochrony fizycznej materiałów niejawnych;

43)    opracowywanie planów lub innych dokumentów dotyczących ochrony informacji niejawnych w Starostwie;

44)    prowadzenie obowiązujących dzienników ewidencji, rejestrowanie i przechowywanie materiałów niejawnych oraz nadzór nad ich obiegiem i wydawaniem;

45)    przestrzeganie właściwego oznaczania materiałów niejawnych;

46)    uczestnictwo w okresowych przeglądach materiałów niejawnych wytworzonych w Starostwie;

47)    wykonywanie czynności związanych ze zmianą, znoszeniem lub utrzymaniem klauzuli tajności;

 

W pozostałym zakresie:

 

48)    realizacja zadań wynikających z przepisów prawnych oraz zapewnienie ich przestrzegania;

49)    sprawozdawczość okresowa z realizacji zadań Wydziału;

50)    obsługa kancelaryjno- techniczna Komisji Bezpieczeństwa i Porządku;

51)    wykonywanie innych zadań zleconych przez Starostę.


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Zybała Ewa
Data wytworzenia informacji:
2019-10-10
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-03-12