Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Logo - Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Wtórnik tablicy rejestracyjnej / dodatkowa tablica rejestracyjna
Znak
KI-11/KOM
Data utworzenia
2023-05-24
Opis

Wtórnik tablicy rejestracyjnej/ tablica dodatkowa na bagażnik rowerowy

Po wcześniejszym umówieniu się na wizytę poprzez stronę: powiatlubartowski.pl  lub po pobraniu numerka – inne wniosek -  w holu głównym urzędu wniosek o rejestrację pojazdu należy złożyć  w pokoju nr 10 osobiście lub przez upoważnioną pisemnie osobę – druk do pobrania poniżej jako załącznik.

PRZYGOTUJ

  1. Wypełniony wniosek o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej (druk F02/KOM) lub wniosek o wydanie dodatkowej zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej do oznaczenia bagażnika (druk F03/KOM)
  2. Wypełnij druk oświadczenie o utracie tablic
  3. Zabierz ze sobą dowód osobisty
  4. pisemne upoważnienie od właścicieli pojazdu (druk F04/KOM)

 

 Do wniosku proszę dołączyć oryginały poniższych dokumentów:

  • W przypadku utraty lub zniszczenia tablic/-y:

- dowód rejestracyjny pojazdu;

Dodatkowo tablicę rejestracyjną do legalizacji.

 

  • Wykonanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej na bagażnik:

- dowód rejestracyjny pojazdu

 

OPŁATY:

  1. Opłata za wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej:

Samochód osobowy, motocykl, ciągnik rolniczy, przyczepa - 52,50 zł,

Motorower -  42,50 zł

  1. Opłata za wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych 2 szt. – 92,50 zł
  2. Opłata za wydanie wtórnika tablicy zabytkowej – 62,50 zł
  3. Opłata za wydanie wtórnika tablic zabytkowych 2 szt. – 112,50 zł
  4. Opłata za wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej – 52,50 zł

opłaty można dokonać: kartą płatniczą lub gotówką

  • w kasie urzędu
  • lub przelewem /w tytule należy wpisać rodzaj czynności, numer VIN pojazdu.

Konto bankowe: Bank Spółdzielczy w Lubartowie

Nr rachunku: 22 8707 0006 0021 2063 2000 0003

 

  1. Opłata skarbowa:

- za ewentualne upoważnienie – 17,00 zł ( opłacie skarbowej nie podlega upoważnienie dla małżonka, rodzica, dziadków, rodzeństwa, pełnoletniego dziecka, wnuków)

Opłaty skarbowej za pełnomocnictwo można dokonać:

  • w kasie Starostwa Powiatowego w godzinach 30-14.30 /tylko gotówką/
  • w kasie Urzędu Miasta Lubartów w godzinach 7.30-14.30
  • na konta Urzędu Miasta Lubartów 95 1020 3147 0000 8902 0102 7945

 

 SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wniosek o wydanie wtórnika tablicy lub wydanie trzeciej tablicy na bagażnik rowerowy należy złożyć w pokoju nr 10.

 

WAŻNE – WARTO WIEDZIEĆ

W przypadku, gdy właścicielem pojazdu jest więcej niż jedna osoba, wymagane jest upoważnienie lub pełnomocnictwo pozostałych współwłaścicieli.

UWAGA: Wydanie wtórnika tablic/-y rejestracyjnych oraz dodatkowej tablicy rejestracyjnej jest możliwe tylko w przypadku kiedy pojazd był dotychczas zarejestrowany na tablicach nowego typu tzw. „białych”.

W przypadku pojazdów samochodowych wyposażonych w dwie tablice, które nie posiadały jeszcze oznaczenia tablic unijnych w postaci flagi Unii Europejskiej po lewej stronie tablicy, a jedynie oznaczenie z flagą Polski, nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej (właściciel pojazdu jest w takim wypadku zobowiązany do złożenia wniosku
o wymianę obydwóch tablic).

 

 PODSTAWA PRAWNA:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 31 sierpnia 2022 r.
    w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 31 sierpnia 2022 r.
    w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic rejestracyjnych oraz ich wtórników
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdów do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
Załączniki
docx 17 KB pobrano: 30 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sternik Magdalena
Dodano do BIP dnia: 2017-12-14 14:42:21