Szczegółowe dane komórki
pokój nr: 155-157 (pierwsze piętro)
tel. 81 854 28 45
pokój nr: 259 (drugie piętro)
tel. 81 854 60 28
pokój nr: 11 (parter)
tel. 81 855 24 50
Do zadań WYDZIAŁU ORGANIZACYJNO-ADMINISTRACYJNEGO, który podlega Sekretarzowi Powiatu należy w szczególności:
-
W zakresie obsługi Rady i Zarządu Powiatu:
-
obsługa kancelaryjno-techniczna sesji Rady Powiatu;
-
ustalanie terminów i powiadamianie o posiedzeniach stałych i doraźnych komisji Rady;
-
obsługa kancelaryjna posiedzeń Komisji Rewizyjnej oraz Komisji Skarg, Wniosków i Petycji;
-
obsługa kancelaryjna dyżurów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Powiatu;
-
obsługa kancelaryjno-techniczna posiedzeń Zarządu Powiatu;
-
prowadzenie rejestrów:
-
uchwał Rady,
-
uchwał Zarządu,
-
interpelacji i wniosków radnych,
-
zarządzeń Starosty Lubartowskiego;
-
prowadzenie i udostępnianie do wglądu zbioru aktów prawa miejscowego;
-
gromadzenie dokumentacji Rady Powiatu, Komisji Rady Powiatu i Zarządu Powiatu;
-
przekazywanie uchwał organów powiatu organom nadzoru;
-
przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego;
-
przekazywanie do realizacji uchwał Rady, wniosków Komisji i interpelacji radnych wskazanych przez Zarząd;
-
przekazywanie do realizacji uchwał, decyzji i postanowień Zarządu wskazanych przez Zarząd;
-
pomoc Przewodniczącemu Rady, Przewodniczącym Komisji Rady oraz pozostałym radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
-
nadzór nad obsługą kancelaryjną posiedzeń oraz dokumentacją komisji stałych Rady.
-
W zakresie obsługi kancelaryjnej:
-
prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa;
-
składanie zamówień na prasę;
-
prowadzenie archiwum zakładowego;
-
poświadczanie zgodności duplikatów dokumentów z oryginałami;
-
ewidencja pieczęci urzędowych i pieczątek.
-
W zakresie kadr i spraw pracowniczych:
-
prowadzenie spraw osobowych, w tym:
-
przechowywanie akt osobowych pracowników Starostwa,
-
przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z zatrudnianiem, awansowaniem, nagradzaniem i zwalnianiem pracowników Starostwa i kadry kierowniczej jednostek organizacyjnych i inspekcji Powiatu,
-
nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy przez pracowników Starostwa (listy obecności, rozliczanie wyjść prywatnych itp.),
-
koordynacja planu urlopów oraz prowadzenie dokumentacji związanej z ich ewidencją,
-
ewidencja oraz wydawanie legitymacji służbowych,
-
przeprowadzanie okresowych ocen pracowników,
-
organizacja służby przygotowawczej,
-
koordynacja i realizacja spraw związanych z podnoszenia kwalifikacji pracowników,
-
współdziałanie z Wydziałem Finansowym w zakresie realizacji regulaminowych
zadań Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych; -
wydawanie i prowadzenie ewidencji delegacji służbowych.
-
W zakresie organizacji i nadzoru:
-
zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Starostwa;
-
koordynacja i kontrola rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
w wydziałach oraz prowadzenie rejestrów skarg i wniosków; -
koordynacja i kontrola rozpatrywania i załatwiania wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
-
koordynacja i kontrola rozpatrywania i załatwiania petycji w wydziałach oraz prowadzenie ewidencji petycji;
-
prowadzanie zbioru upoważnień Starosty do wydawania decyzji administracyjnych
i pełnomocnictw; -
gromadzenie dokumentacji kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Starostwie;
-
nadzorowanie stosowania w Starostwie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego;
-
wykonywanie kontroli wewnętrznej w stosunku do wszystkich wydziałów Starostwa w zakresie stosowania procedur administracyjnych, przestrzegania przez pracowników Starostwa instrukcji kancelaryjnej, archiwizacji dokumentów oraz Regulaminu Organizacyjnego;
-
prowadzenie spraw dotyczących praktyk uczniowskich, studenckich oraz staży absolwenckich;
-
przyjmowanie i publikacja na stronie BIP oświadczeń majątkowych składanych przez radnych, Członków Zarządu, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Starosty;
-
opracowywanie projektów regulaminów wewnętrznych Starostwa oraz kontrola ich realizacji;
-
współpraca z audytorem wewnętrznym.
-
W zakresie redakcji Biuletynu Informacji Publicznej:
-
odpowiedzialność za utrzymanie i aktualizację treści zawartych na stronie BIP
z zachowaniem wszelkich cech ujętych w art. 8 ust. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej; -
odpowiedzialność za strukturę strony BIP – zapisy o zmianach dokonywanych
w zakresie każdego elementu struktury strony oraz jej treści; -
przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej informacji niezbędne do zamieszczenia na stronie głównej Biuletynu o adresie URL utworzonej podmiotowej strony, nazwie podmiotu i liczbie odwiedzin strony Biuletynu oraz powiadamianie tego ministra o zmianach w treści tych informacji lub likwidacji podmiotu.
-
W zakresie informatyzacji urzędu:
-
zapewnienie prawidłowego funkcjonowania elektronicznych systemów informacji prawnej i obiegu dokumentów;
-
wdrażanie systemów komunikacji elektronicznej;
-
nadzór nad sprawnym działaniem sprzętu audiowizualnego w Starostwie;
-
podejmowanie działań w zakresie zabezpieczenia baz danych zawartych
w serwerach Starostwa oraz archiwizację danych; -
zabezpieczenie prawidłowej pracy systemów komputerowych;
-
administrowanie siecią komputerową Starostwa;
-
opiniowanie i koordynacja zakupów sprzętu i oprogramowania komputerowego dla Starostwa;
-
kontrola legalności i celowości zainstalowanego oprogramowania w komputerach Starostwa;
-
nadzór techniczny nad prawidłowym funkcjonowaniem strony internetowej Powiatu Lubartowskiego we współpracy z wszystkimi wydziałami;
-
bezpieczne niszczenie nośników oraz urządzeń zawierających dane wrażliwe, wycofane z przetwarzania np. niszczenie starych kopii bezpieczeństwa baz, niszczenie dysków twardych i pamięci flash mogących zawierać dane osobowe;
-
administrowanie dostępem do sieci Internet oraz pocztą elektroniczną;
-
konserwacja oraz naprawa sprzętu komputerowego;
-
nadzór nad usługami teleinformatycznymi świadczonymi dla potrzeb starostwa (RIOS, BIP);
-
prowadzenie ewidencji mienia informatycznego oraz licencji Starostwa;
-
prowadzenie szkoleń z zakresu obsługi sprzętu oraz oprogramowania informatycznego;
-
obsługa monitoringu.
-
W zakresie spraw obywatelskich:
-
podejmowanie wraz z innymi właściwymi organami skoordynowanych przedsięwzięć w celu zabezpieczenia imprez masowych;
-
wykonywanie zadań związanych z organizacją, przygotowywaniem
i przeprowadzaniem wyborów i referendów; -
wykonywanie innych zadań zleconych przez Starostę.
-
W zakresie administrowania budynkami i zaopatrzenia:
-
prowadzenie spraw związanych z administrowaniem budynkiem Starostwa Powiatowego i innymi nieruchomościami (obiektami) wchodzącymi w skład zasobu Powiatu a nierozdysponowanymi na rzecz jednostek lub innych podmiotów;
-
gospodarowanie lokalami biurowymi w siedzibie Starostwa Powiatowego;
-
zaopatrzenie materiałowo techniczne Starostwa;
-
zakup maszyn i urządzeń oraz mebli i materiałów biurowych;
-
prowadzenie magazynu materiałów związanych z bieżącą obsługą Starostwa;
-
prowadzenie ewidencji wyposażenia i środków trwałych Starostwa Powiatowego;
-
zamawianie i realizacja zamówień pieczęci i pieczątek;
-
zaopatrzenie w środki czystości;
-
zakup odzieży ochronnej i roboczej dla pracowników obsługi i stanowisk pomocniczych;
-
zabezpieczenie wyposażenia budynku zgodnie z zasadami BHP i p.poż.;
-
prowadzenie dokumentacji związanej z utrzymaniem samochodów służbowych;
-
Do zadań Referatu ds. Obsługi Gospodarczej należy w szczególności:
-
utrzymanie należytego stanu technicznego obiektów budowlanych należących do powiatu lubartowskiego zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
-
przygotowywanie projektów i zakresu rzeczowego remontów;
-
prowadzenie bieżących remontów;
-
utrzymanie czystości i porządku w budynku Starostwa i jego najbliższym otoczeniu;
-
zabezpieczenie nieruchomości przed uszkodzeniem i zniszczeniem, w tym na wniosek kierownika Referatu ds. Gospodarki Nieruchomościami, nieruchomości nierozdysponowanych na rzecz jednostek lub innych podmiotów;
-
dokonywanie okresowych kontroli stanu technicznego sprawności elementów budynku;
-
utrzymanie zieleni na Dziedzińcu przed Pałacem Sanguszków w Lubartowie;
-
nadzór i koordynacja pracy w ramach organizowanych robót publicznych i prac interwencyjnych, związanych z obsługą gospodarczo-techniczną Starostwa.
Pracownicy
(Pokaż pracowników archiwalnych)