Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Logo - Starostwo Powiatowe w Lubartowie
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
Telefon
81 8542505
Informacje dodatkowe

Referat ds. Ewidencji Gruntów,

pokój: 8, tel. 81 854 28 17  

pokój: 20-22, tel. 81 855 20 70

 

Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami,

pokój: 210, tel. 81 855 24 67

Kierownik Referatu - Anna Jędrzejkiewicz-Kobyłko

 

 

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, pokój: 1-3,8, tel. 81 854 33 14

Kierownik  - Paweł Makara

 

Do zadań WYDZIAŁU GEODEZJI, KARTOGRAFII, KATASTRU I NIERUCHOMOŚCI, który podlega Wicestaroście należy w szczególności:

 

1. Do zadań Referatu ds. Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:

  1. gospodarowanie zasobem Nieruchomości Skarbu Państwa, a w szczególności:

  1. sporządzanie i prowadzenie wykazów własności nieruchomości Skarbu Państwa,

  2. zapewnienie wyceny tych nieruchomości,

  3. sporządzanie planu wykorzystania zasobu,

  4. zabezpieczenie nieruchomości przed uszkodzeniem i zniszczeniem,

  5. naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego, trwałego

zarządu i innych należności za nieruchomości udostępnione z zasobu Skarbu

Państwa,

  1. przygotowywanie dokumentacji do zbycia nieruchomości, wchodzących w skład

Skarbu Państwa,

  1. przygotowywanie dokumentacji do zawarcia umów w sprawach nabycia

nieruchomości do zasobu Skarbu Państwa,

  1. przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd w drodze decyzji państwowej jednostce organizacyjnej bez osobowości prawnej,

  2. współpraca z innymi organami, które na mocy przepisów szczególnych

gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa;

  1. gospodarowanie powiatowym zasobem nieruchomości, a w szczególności:

  1. prowadzenie ewidencji nieruchomości Powiatu,

  2. sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości Powiatu,

  3. monitorowanie wykorzystania zasobu,

  4. gospodarowanie nieruchomościami w zakresie nabywania, zbywania i obciążania ograniczonymi prawami rzeczowymi, w tym ustanawiania służebności i użytkowania,

  5. oddawanie nieruchomości w zarząd, administrowanie, dzierżawę, najem i użyczenie,

  6. nadzorowanie trwałego zarządu nieruchomości;

  7. organizowanie przetargów i rokowań w sprawach dot. gospodarowania nieruchomościami Powiatu,

  8. przygotowywanie dokumentów do zawarcia umów w formie aktów notarialnych

i dostarczanie ich do kancelarii notarialnych,

  1. monitorowanie obrotu nieruchomościami sprzedanymi z bonifikatą lub darowanymi oraz dochodzenie zwrotu udzielonych bonifikat w przypadku

zbycia nieruchomości lub wykorzystania jej na cele inne niż cel udzielonej bonifikaty lub dokonanej darowizny,

  1. regulowanie stanów prawnych nieruchomości Powiatu,

  2. ustalanie należności i obciążeń Powiatu oraz wystawianie dokumentów księgowych w tym zakresie,

  3. prowadzenie postępowań w sprawach zezwoleń na przejście z urządzeniami

infrastruktury technicznej przez nieruchomości Powiatu,

  1. prowadzenie spraw związanych z usunięciem lub przesadzeniem drzew i krzewów,

  2. sporządzanie wniosków o ujawnienie zmian w ewidencji gruntów.

 

  1. wydawanie decyzji o nabyciu przez Skarb Państwa własności nieruchomości albo użytkowania wieczystego po wykreślonym z Krajowego Rejestru Sądowego podmiocie;

  2. wydawanie decyzji stwierdzających przejście do zasobu nieruchomości Skarbu Państwa gruntów pokrytych śródlądowymi wodami płynącymi oraz wykreślenie z tego zasobu, na wniosek właściwego podmiotu;

  3. składanie wniosków o wpis do księgi wieczystej w sprawach zakładania, zmian lub zamknięcia księgi wieczystej wraz z niezbędną dokumentacją;

  4. regulowanie stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa;

  5. ustalanie nieruchomości stanowiących wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie, ustalenie wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej oraz wykazu obszarów gospodarstw rolnych przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów we wspólnocie;

  6. opiniowanie podziału nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa,

  7. wykonywanie zadań w sprawach wywłaszczeń, a w szczególności:

  1. ustalanie odszkodowań, gdy nastąpiło pozbawienie praw do nieruchomości, bez ustalenia odszkodowania, a obowiązujące przepisy przewidują jego ustalenie,

  2. orzekanie o zwrocie wywłaszczonych nieruchomości, zwrocie odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu;

  1. zwrot działek dożywotniego użytkowania i pod budynkami;

  2. wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;

  3. ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym lub jeżeli właściciel lub użytkownik wieczysty nie wyraża na to zgody oraz ustalanie odszkodowań z tego tytułu;

 

  1. Do zadań Referatu ds. Ewidencji Gruntów i Budynków należy:

 

  1. prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów, rejestru cen i wartości nieruchomości;

  2. wydawanie wyrysów, wypisów, kartotek, skorowidzów, wykazów i zestawień tworzonych na podstawie bazy danych ewidencji gruntów i budynków;

  3. udzielanie informacji dotyczących nieruchomości gruntowych, budynkowych i lokalowych;

  4. prowadzenie scaleń i wymiany gruntów;

  5. wydawanie zbiorów danych oraz wyciągów z rejestru cen i wartości nieruchomości;

  6. wydawanie zaświadczeń dotyczących posiadanych gospodarstw rolnych;

  7. współdziałanie z innymi Wydziałami Starostwa i jednostkami organizacyjnymi w realizacji zadań powiatu;

  8. wykonywanie innych zadań zleconych przez Starostę.

 

  1. Do zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy:

 

  1. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w tym bazy danych: ewidencji gruntów i budynków (EGiB), geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT), bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000 (BDOT500), bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych (BDSOG);

  2. tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych (map ewidencyjnych oraz map zasadniczych) w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000;

  3. koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;

  4. zakładanie osnów szczegółowych;

  5. zatwierdzanie projektów osnów geodezyjnych w zakresie osnów szczegółowych;

  6. ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;

  7. weryfikacja opracowań geodezyjnych i kartograficznych przyjmowanych do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego;

  8. udostępniania materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego wykonawcom prac geodezyjnych i kartograficznych oraz osobom prawnym i fizycznym;

  9. modernizacja ewidencji gruntów i budynków;

  10. sporządzanie powiatowego i gminnych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;

  11. udział w rozpatrywaniu wniosków i wydawaniu decyzji na realizację inwestycji drogowych wydawanych w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych.

 


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Inspektor

Stanowisko:
Geodeta Powiatowy, Kierownik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Podinspektor

Stanowisko:
Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami- Kierownik Referatu

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Inspektor, narady koordynacyjne

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami - Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Gospodarki Nieruchomościami- Kierownik Referatu

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referat ds. Ewidencji Gruntów- Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - Inspektor narady koordynacyjne

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Marzęda Tomasz
Data wytworzenia informacji:
2023-02-09
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-03-12