Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Logo - Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Finansowy
Kierownik
Informacje dodatkowe

Kasa - pokój nr: 13 (parter/punkt informacji)

tel. 81 854 13 54

pokój nr: 111-113 (pierwsze piętro)

tel. 81 855 38 66

pokój nr: 107-108 (pierwsze piętro)

tel. 81 855 12 32

 

Do zadań WYDZIAŁU FINANSOWEGO, który podlega Skarbnikowi Powiatu - Głównemu Księgowemu Powiatu należy w szczególności:

 

W zakresie planowania i realizacji budżetu powiatu:

 

1)  przygotowanie projektu budżetu powiatu, oraz jego zmian w trakcie roku budżetowego;

2) przygotowywanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu i jej zmian w trakcie roku  budżetowego;

3)  sprawdzanie i opiniowanie planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu;

4) nadzór nad wykonywaniem budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków Powiatu oraz przedkładanie wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej Zarządowi i Radzie Powiatu;

5) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z realizacji budżetu powiatu;

6) przygotowywanie wniosków o pożyczki i kredyty na finansowanie zadań inwestycyjnych i bieżących;

7) współpraca w zakresie kontroli wewnętrznej i audytu wewnętrznego w zakresie przeprowadzania kontroli;

8) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym oraz bankiem  obsługującym budżet powiatu i jego jednostek organizacyjnych;

9) sporządzanie i przekazywanie do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej.


W zakresie obsługi księgowej Starostwa Powiatowego i Budżetu Powiatu:

 

10) prowadzenie ewidencji składników mienia Powiatu i udziałów oraz zmian w tym zakresie;

11) sporządzanie list płac, kart wynagrodzeń i kart zasiłkowych pracowników Starostwa oraz  związanych z wynagrodzeniami rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;

12) sporządzenie sprawozdań finansowych i statystycznych w zakresie wynagrodzeń;

13) prowadzenie spraw związanych z realizacją planów wykorzystania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym umów na pożyczki z ZFŚS i list wypłat za wczasy oraz innych należności   wynikających z regulaminu  ZFŚS;

14) sporządzanie list wypłat ekwiwalentów za zalesianie oraz wniosków o środki na te ekwiwalenty;

15) prowadzenie obsługi księgowej i kasowej budżetu powiatu i Starostwa Powiatowego;

16) sporządzanie faktur za usługi świadczone przez Wydział Komunikacji;

17) sporządzanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym w zakresie podatku od towarów i usług (VAT);

18) przygotowanie niezbędnych dowodów księgowych  do prowadzenia przez Radcę Prawnego spraw związanych z dochodzeniem należności Powiatu i Skarbu Państwa;

19) sporządzanie sprawozdań jednostkowych w zakresie spraw prowadzonych przez Starostwo Powiatowe;

20) współpraca z Wydziałem Organizacyjno-Administracyjnym w zakresie realizacji regulaminowych zadań Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;

21) współdziałanie z innymi Wydziałami Starostwa i jednostkami organizacyjnymi w realizacji zadań powiatu;

22) obsługa merytoryczna i techniczna posiedzeń Komisji Budżetowej i Rozwoju Gospodarczego;

23)  wykonywanie innych zadań zleconych przez Starostę.

 

W zakresie obsługi księgowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, Powiatowego Młodzieżowego Domu Kultury, Środowiskowego Domu Samopomocy, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie i Powiatowej Biblioteki Publicznej:

 

24)  prowadzenie ewidencji składników mienia tych jednostek oraz zmian w tym zakresie;

25) sporządzanie list plac, kart wynagrodzeń i kart zasiłkowych pracowników obsługiwanych jednostek oraz związanych z wynagrodzeniami rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;

26) sporządzenie sprawozdań finansowych i statystycznych w zakresie wynagrodzeń;

27) prowadzenie spraw związanych z realizacją planów wykorzystania Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, w tym umów na pożyczki z ZFŚS i list wypłat za  wczasy itp. z ZFŚS;

28) prowadzenie obsługi księgowej wymienionych wyżej jednostek w tym prowadzenie księgowości PFRON;

29) nadzór nad gospodarką kasową w obsługiwanych jednostkach;

30) sporządzanie przelewów na płatności za zakupione przez jednostki materiały, towary i usługi;

31) sporządzanie planów finansowych jednostek przy ścisłej współpracy z ich Dyrektorami;

32) sporządzanie jednostkowych sprawozdań budżetowych i z gospodarki środkami trwałymi tych jednostek;

33) sporządzanie sprawozdań finansowych i statystycznych jednostek będących zakresie obsługi wydziału;

34) wykonywanie innych zadań zleconych przez Starostę.


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik wydziału

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referent

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Bordzoł Tomasz
Data wytworzenia informacji:
2020-09-23
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-03-12