Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Logo - Starostwo Powiatowe w Lubartowie
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Komunikacji, Transportu i Drogownictwa
Kierownik
Informacje dodatkowe

pokój nr: 4, 6 (parter)

tel. 81 855 27 16
tel. 81 854 22 95

 

pokój nr: 10 (parter)

81 854 33 15

 

pokój nr: 12 (parter)

81 854 60 63

 

pokój nr: 13 (parter)

81 854 13 54

 

Do zadań WYDZIAŁU KOMUNIKACJI, TRANSPORTU I DROGOWNICTWA, który podlega Sekretarzowi należy w szczególności:

 

  1. W zakresie ustawy Prawo o ruchu drogowym i ustawy o transporcie drogowym:

 

  1. rejestracja pojazdów;

  2. wyrejestrowywanie pojazdów;

  3. zgłoszenia nabycia i zbycia pojazdów;

  4. czasowe wycofanie z ruchu pojazdów;

  5. udostępnianie danych lub informacji zgromadzonych w prowadzonej ewidencji pojazdów i kierowców;

  6. usuwanie pojazdów z dróg w przypadkach określonych ustawą;

  7. wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny (zawody sportowe, rajdy, wyścigi, przewóz osób kolejką turystyczną);

  8. wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych;

  9. zatwierdzanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu;

  10. prowadzenie ewidencji zatwierdzonej organizacji ruchu;

  11. prowadzenie ewidencji dróg publicznych powiatowych i gminnych;

  12. przeprowadzanie kontroli z zakresu oznakowania i utrzymania znaków drogowych na drogach powiatowych i gminnych;

  13. prowadzenie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz współpraca z Policją, Zarządem Dróg Powiatowych i innymi zarządcami dróg;

  14. wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom;

  15. nadzór, kontrola i prowadzenie ewidencji stacji kontroli pojazdów i diagnostów;

  16. wydawanie i cofanie uprawnień przedsiębiorcom w zakresie krajowego transportu drogowego (licencji, zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób, zaświadczeń na potrzeby własne), oraz prowadzenie rejestrów ww. dokumentów;

  17. kontrola działalności w zakresie transportu drogowego;

  18. planowanie, organizowanie i zarządzanie publicznym transportem drogowym w ramach funduszu rozwoju przewozów autobusowych.

 

  1. W zakresie ustawy o kierujących pojazdami:

 

  1. wydawanie profilu kandydata na kierowcę;

  2. wydawanie praw jazdy krajowych, zawodowych, międzynarodowych oraz pozwoleń do kierowania tramwajami;

  3. wydawanie skierowań na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji oraz badanie lekarskie
    i psychologiczne;

  4. wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi i przewożącymi wartości pieniężne;

  5. wykonywanie orzeczeń sądów w zakresie zatrzymanych i cofniętych uprawnień do kierowania pojazdami;

  6. prowadzenie ewidencji zatrzymanych i cofniętych praw jazdy;

  7. prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców;

  8. wydawanie poświadczeń potwierdzających spełnienie dodatkowych wymagań przez ośrodki szkolenia kierowców;

  9. wydawanie decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorców działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia ośrodka szkolenia kierowców;

  10. prowadzenie ewidencji instruktorów nauki jazdy, wykładowców oraz wydawanie legitymacji instruktora i wykładowcy;

  11. nadzór i kontrola ośrodków szkolenia kierowców oraz instruktorów i wykładowców.

 

  1. W zakresie prowadzenia punktu podawczo - informacyjnego i spraw ogólnych:

 

  1. udzielanie informacji z zakresu zadań, właściwości i kompetencji poszczególnych wydziałów Starostwa;

  2. wydawanie formularzy i druków stosowanych w Wydziale Komunikacji, Transportu
    i Drogownictwa;

  3. pomoc i udzielanie instrukcji w celu prawidłowego wypełniania stosownych druków
    i formularzy;

  4. pomoc osobom niepełnosprawnym w załatwieniu spraw urzędowych,

 

 


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

Imię i nazwisko:

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Młodszy referent

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Marzęda Tomasz
Data wytworzenia informacji:
2023-02-09
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-03-12