Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Logo - Starostwo Powiatowe w Lubartowie
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Spraw Społecznych
Kierownik
Telefon
81 854 33 11
Informacje dodatkowe

pokój nr: 254 (drugie piętro)

 

Do zadań WYDZIAŁU SPRAW SPOŁECZNYCH, który podlega Wicestaroście należy:

 

  1. W zakresie opieki zdrowotnej i promocji zdrowia:

  1. sporządzanie zestawień, analiz, opracowań dotyczących spraw z zakresu ochrony i promocji zdrowia na potrzeby zarządu i rady powiatu;

  2. opracowywanie i publikacja informacji nt. obowiązujących aktów prawa i jego zmian, w zakresie dotyczącym profilaktyki i ochrony zdrowia;

  3. współpraca z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Lubartowie oraz niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej usytuowanymi na terenie powiatu
    w zakresie promocji i ochrony zdrowia;

  4. współpraca z właściwymi terytorialnie gminami w zakresie zadań powiatu wynikających z ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, a w szczególności w zakresie promocji zdrowia i programów zdrowotnych;

  5. inicjowanie, wspomaganie i monitorowanie działań lokalnej wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej prowadzonych na terenie powiatu;

  6. realizacja działań zawartych w Narodowym Programie Ochrony Zdrowia Psychicznego oraz współdziałanie w tym zakresie z organizacjami społecznymi, stowarzyszeniami, fundacjami, samorządami zawodowymi, kościołami i innymi związkami wyznaniowymi, a także innymi podmiotami, które zakresem swojej działalności obejmują cele i zadania Programu;

  7. prowadzenie nadzoru nad dostępnością świadczeń realizowanych przez apteki ogólnodostępne na terenie powiatu we współpracy z Okręgową Radą Aptekarską,
    a w szczególności poprzez przygotowywanie i uzgadnianie projektów uchwał
    w zakresie ustalania godzin pracy oraz dyżurów aptek ogólnodostępnych funkcjonujących na terenie powiatu;

  8. współpraca z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Lubartowie
    w zakresie wydawania decyzji o sprowadzaniu zwłok i szczątków ludzkich;

  9. współpraca z Komisją Zdrowia i Spraw Społecznych Rady Powiatu w Lubartowie.

 

  1. W zakresie spraw społecznych, kultury i współpracy z organizacjami pozarządowymi:

 

  1. współpraca z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej z terenu powiatu
    w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej;

  2. współdziałanie w zakresie opracowywania i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych, programów pomocy społecznej z PCPR oraz Środowiskowym Domem Samopomocy w Lubartowie;

  3. analiza i ocena zjawisk społecznych generujących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej oraz współdziałanie w sporządzaniu bilansu potrzeb powiatu
    w zakresie pomocy społecznej;

  4. współpraca z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej z terenu powiatu
    w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej;

  5. wykonywanie zadań w zakresie nadzoru, dotyczących wspierania osób niepełnosprawnych, realizowanych przez PCPR a wynikających z ustawy
    o rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych;

  6. wykonywanie zadań związanych z nadzorem nad działalnością statutową PCPR
    i jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej z terenu powiatu oraz Środowiskowego Domu Samopomocy w Lubartowie;

  7. współudział w organizacji i monitorowaniu zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej oraz współpraca z Wydziałem Spraw Społecznych Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego, Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej
    w Lublinie;

  8. przygotowywanie opracowań, analiz i informacji dotyczących realizacji zadań powiatu w zakresie pomocy społecznej na potrzeby Zarządu i Rady Powiatu;

  9. współdziałanie z instytucjami i organizacjami pozarządowymi zajmującymi się pomocą społeczną;

  10. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez powiat;

  11. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez powiat; 

  12. monitorowanie prowadzonej działalności w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;

  13. realizacja zadań w zakresie kultury oraz ochrony zbytków i opieki nad zabytkami;

  14. przygotowanie projektu powiatowego programu opieki nad zabytkami;

  15. prowadzenie rejestru powiatowych instytucji kultury;

  16. wykonywanie nadzoru nad powiatowymi instytucjami kultury – Powiatową Biblioteką Publiczną;

  17. współdziałanie przy organizacji imprez o zasięgu ponad gminnym z zakresu kultury, realizowanych na terenie powiatu;

  18. realizacja zadań kulturalnych wynikających z polityki państwa oraz określonych przez Radę Powiatu;

  19. współpraca z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, towarzystwami naukowymi i fundacjami oraz opracowywanie przy udziale tych organizacji corocznego programu współpracy powiatu lubartowskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

  20. przygotowywanie otwartych konkursów ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadań własnych powiatu z zakresu promocji, kultury fizycznej i turystyki, kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, z zakresu ochrony i promocji zdrowia oraz z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli;

  21. przygotowywanie otwartych konkursów ofert dla organizacji pozarządowych na realizację zadania zleconego powiatowi z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu;

  22. prowadzenie procedury przekazywania i rozliczania dotacji udzielanych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, na realizację zadań publicznych z zakresu promocji, kultury fizycznej
    i turystyki, kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, z zakresu ochrony
    i promocji zdrowia, z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz
    z zakresu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu, w ramach dotacji z budżetu Powiatu Lubartowskiego;

  23. koordynacja realizacji zadań w zakresie ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz
    o edukacji prawnej polegających na organizacji i funkcjonowaniu na terenie powiatu punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, w szczególności poprzez:

        1. współpracę z radą okręgową izby radców prawnych i okręgową radą adwokacką w zakresie zawieranych porozumień dotyczących udzielania nieodpłatnej pomocy przez radców prawnych i adwokatów, w tym przygotowywanie projektów umów z radcą lub adwokatem oraz nadzór i kontrola ich wykonywania,

        2. nadzór i kontrola wykonywania umów o udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej przez organizacje pozarządowe wyłonione w drodze konkursu ofert o powierzenie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej,

        3. comiesięczne przyjmowanie i przechowywanie kart nieodpłatnej pomocy prawnej i oświadczeń osób uprawnionych od nieodpłatnej pomocy prawnej,

        4. sporządzanie corocznej informacji zbiorczej o wykonaniu zadania polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej na obszarze powiatu zgodnie
          z wzorem ustalonym w przepisach wykonawczych do ustawy;

  1. przygotowywanie propozycji rozwiązań i opinii oraz projektów uchwał Zarządu
    i Rady Powiatu w zakresie zadań wydziału oraz obsługa kancelaryjno – techniczna posiedzeń Komisji Zdrowia i Spraw Społecznych Rady Powiatu w Lubartowie;

  2. nadzorowanie działalności stowarzyszeń i fundacji mających siedzibę na terenie Powiatu, z wyłączeniem stowarzyszeń kultury fizycznej.

 

  1. W zakresie ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz przepisów odrębnych:

 

  1. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach
    i chowaniu zmarłych, a w szczególności:

  1. wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z terenu obcego państwa,

  2. prowadzenie spraw związanych z przekazaniem zwłok szkołom wyższym do celów naukowych, jeżeli zwłoki te nie zostały pochowane przez osoby uprawnione,

  3. prowadzenie spraw związanych z powołaniem odpowiedniej osoby do stwierdzenia zgonu w przypadkach określonych w ustawie o cmentarzach
    i chowaniu zmarłych,

  4. organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych na wniosek właściwego organu, do zakładu medycyny sądowej,
    a w razie jego braku na obszarze powiatu - do najbliższego szpitala mającego prosektorium, celem ustalenia przyczyny zgonu.

 

 


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Specjalista

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Marzęda Tomasz
Data wytworzenia informacji:
2023-02-09
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-05-07