Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Lubartowie

Logo - Starostwo Powiatowe w Lubartowie
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. Kontroli i Kontroli Zarządczej
Adres komórki

pokój nr: 256 (drugie piętro)

Telefon
725519140
Informacje dodatkowe

Do zadań na STANOWISKU DS. KONTROLI I KONTROLI ZARZĄDCZEJ, który podlega Staroście należy w szczególności:

  1. W zakresie kontroli:

  1. organizowanie i wykonywanie kontroli kompleksowych, problemowych, doraźnych i sprawdzających w wydziałach i na samodzielnych stanowiskach pracy w Starostwie Powiatowym;

  2. organizowanie i wykonywanie kontroli kompleksowych, problemowych, doraźnych i sprawdzających w jednostkach organizacyjnych;

  3. współpraca z zewnętrznymi jednostkami kontrolnymi;

  4. opracowywanie na dany rok planu kontroli i sporządzanie sprawozdania z wykonania planu kontroli za rok poprzedni;

  5. prowadzenie zbiorczej ewidencji materiałów dotyczących kontroli, w tym protokołów, wniosków i zaleceń pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli;

  6. czuwanie nad realizacją wniosków i zaleceń pokontrolnych.

 

  1. W zakresie kontroli zarządczej:

  1. inicjowanie i opracowywanie procedur kontroli zarządczej zgodnie z ustawą o finansach publicznych;

  2. zapewnienie kompletności i zgodności z prawem dokumentacji systemu kontroli zarządczej w Starostwie;

  3. identyfikacja i analiza ryzyk mogących zagrozić realizacji zadań;

  4. dbałość o zapewnienie działania skutecznego systemu zarządzania ryzykiem;

  5. współpraca z kierownikami komórek organizacyjnych Starostwa oraz doradztwo w sprawach dotyczących zasad funkcjonowania kontroli zarządczej;

  6. kontrola prowadzenia i przestrzegania procedur kontroli zarządczej w jednostkach organizacyjnych powiatu przez dyrektorów jednostek;

 

  1. W zakresie wspierania merytorycznego i organizacyjnego Zarządu i Rady Powiatu
    w kontroli i współpracy z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej
    w Lubartowie należy:

  1. wykonywanie zadań wynikających z koordynacji kontroli Zarządu i Rady Powiatu nad Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Lubartowie, w tym analiz i kontroli w zakresie zgodności jego działań z przepisami prawa, Statutem
    i Regulaminem Organizacyjnym, prawidłowości gospodarowania mieniem oraz środkami publicznymi oraz gospodarki finansowej, a także dostępności i poziomu udzielanych świadczeń zdrowotnych;

  2. współpraca z Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Lubartowie w zakresie działalności Rady Społecznej, a w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z powoływaniem, odwoływaniem i zmianami składu osobowego Rady Społecznej;

  2. przedkładanie Zarządowi Powiatu do rozpatrzenia wniosków i opinii Rady Społecznej w sprawach zastrzeżonych do jej kompetencji przez ustawę;

  3. prowadzenie spraw dotyczących wniosków SP ZOZ w Lubartowie w zakresie:

  • zbycia aktywów trwałych, oddania ich w dzierżawę, najem, użytkowanie oraz użyczenie, wymagających uzyskania zgody Zarządu Powiatu lub Rady Powiatu;

  • zatwierdzania sprawozdania finansowego podmiotu leczniczego;

  • wyrażania zgody na zmianę wierzyciela Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej;

  • udzielania dotacji i pożyczek dla podmiotu leczniczego, poprzez analizę potrzeb, zasadności składanych wniosków i przygotowywanie niezbędnych dokumentów oraz nadzór nad prawidłowością wykorzystania i rozliczeniem środków publicznych;

  • podjęcia dodatkowego zatrudnienia przez dyrektora podmiotu leczniczego;

  1. przygotowywanie postępowań konkursowych na stanowisko dyrektora SP ZOZ
    w Lubartowie;

  2. sporządzanie zestawień, analiz, opracowań dotyczących funkcjonowania podmiotu leczniczego na potrzeby Zarządu i Rady Powiatu;

  3. koordynowanie współdziałania Zarządu i Rady Powiatu z oddziałem wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia, samorządami zawodów medycznych, instytucjami ubezpieczeń zdrowotnych i innymi instytucjami w zakresie zabezpieczenia zdrowotnego mieszkańców powiatu poprzez zapewnienie dostępności i ciągłości udzielania świadczeń zdrowotnych;

  4. opracowywanie i publikacja informacji nt. obowiązujących aktów prawa i jego zmian, w zakresie dotyczącym udzielania świadczeń zdrowotnych, dostępności usług medycznych;

  5. koordynowanie współdziałania Zarządu i Rady Powiatu z właściwymi służbami oraz SP ZOZ w Lubartowie w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy
    o Państwowym Ratownictwie Medycznym;

  6. współpraca z Komisją Zdrowia i Spraw Społecznych Rady Powiatu w Lubartowie.

 

 


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Specjalista

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Marzęda Tomasz
Data wytworzenia informacji:
2023-02-09
Osoba wprowadzająca informację:
Bordzoł Tomasz
Dodano do BIP dnia:
2020-02-13